سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
پزشکیان

حوزه/ علی الزبیدی، تأکید کرد که سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان عراق با بسیاری از مسائل از جمله پاسخ مورد انتظار ایران مرتبط است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علی الزبیدی، یکی از اعضای ائتلاف "نبنی" عراق، تأکید کرد که سفر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان عراق با بسیاری از مسائل از جمله پاسخ مورد انتظار ایران مرتبط است.

الزبیدی در گفتگویی گفت: دیدار مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با مسئولان عراقی در بغداد و اربیل برای هر دو طرف بسیار مهم است، زیرا در این سفر پرونده‌های مهمی از جمله وضعیت امنیتی مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: سفر پزشکیان به اقلیم کردستان برای بررسی بسیاری از پرونده های مهم صورت گرفت، زیرا ایران در روزهای گذشته شاهد برخی ناامنی های مرزی بود که منبع آن استان های شمالی عراق بودند.

عضو ائتلاف "نبنی" تصریح کرد: زندان‌های ایران مملو از خرابکاران و تروریست‌هایی است که اعتراف کرده‌اند که از اقلیم کردستان آمده‌اند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور جدید ایران برای پایان دادن به این مسائل و حفظ امنیت منطقه ای و ملی آمده است، خاطرنشان کرد: در دیدار پزشکیان با مقامات اقلیم کردستان، پاسخ مورد انتظار ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نچیروان بارزانی رئیس‌ اقلیم کردستان در دیدار خود با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تایید کرد که اجازه داده نمی‌شود از سرزمین کردستان برای تهدید امنیت ایران استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha